رشد روز افزون فن آوری های نوین و تاثیرات مثبت و منفی آن در شئون مختلف زندگی بشر،مدت هاست جزئی جدایی ناپذیر از دغدغه های اهل علم و فرهنگ شده است.در این بین نیاز به یک الگوی صحیح و منطبق با هنجار ها و ارزش های جامعه ایرانی به منظور تعامل مناسب با این جریان بیش از پیش احساس می شود.
موضوعیت بازی رایانه ای به عنوان یک ابزار چند رسانه ای و نقش بی بدیل آن در تعلیم و تربیت،آموزش علوم و فنون، اعتلای فرهنگ وارتقای سطح سلامت جوامع، می تواند بستر مناسبی برای دستیابی به این مهم باشد.
با توجه به حیطه فعالیت کاردرمانگران، آشنایی با بازی های رایانه ای و و نقش آن در ارتقای سلامت امری مهم است
اولین کنگره و نمایشگاه بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت در مورخ 1و 2 اسفند 1392 در محل سالن همایشهای بین المللی رازی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می گردد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید
1- بازی های رایانه ای و ارتقای سلامت فرد و جامعه | ارتقاي انواع هوش |
ارتقای مهارتهای دهگانه ی زندگی | |
ارتقای ابعاد چهارگانه ی سلامت | |
ارتقاي هنجارهاي رفتاري و اجتماعي | |
2- بازی های رایانه ای و ترويج سبك زندگي سالم | ارائه الگوهای سبک زندگی سالم به کمک بازیهای رایانه ای |
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و نوپديد و تهاجم فرهنگي | |
احیا و ارتقای ارزش ها و فرهنگ دینی و ملی | |
3- بازی های رایانه ای و آموزش و یادگیری | آموزش قوانين ومقررات |
بازی های رایانه ای و آموزش علوم و هنر | |
آموزش مقابله با حوادث، بلايا و موقعیتهای ناشناخته | |
آموزش مهارت هاي زندگي | |
تسهیل و تسریع آموزش و یادگیری (آموزش مجازي و ابزارهای کمک درسی) | |
تعامل انسان با رایانه (Human Computer Interaction) | |
4- بازی های رایانه ای، پیشگیری، درمان و توانبخشی | پیشگیری و درمان اختلالات گفتاری، شنیداری و دیداری |
فرآیند مدیریت درمان و خودمراقبتی | |
اختلالات و بیماری های ذهنی، روانی و رفتاری | |
بیماری های واگیر و غیر واگیر | |
اثرات متابولیسمی بازیهای رایانه ای | |
معلولیت و ناتوانی حرکتی | |
بیماری های ناشی از کار | |
5- موضوعات آزاد و مرتبط | علوم شناختی و سایر زمینه ها |